Завдання для 6 класу 30.03
УКРАЇНСЬКА МОВА
Тема: Написання прізвищ прикметникової форми
Тема: Написання прізвищ прикметникової форми
Опрацюйте таблицю
Написання слов’янських прізвищ прикметникової форми
Правило
|
Приклади
|
1. Буква е пишеться після
приголосних та в ненаголошених суфіксах після ж, ч, ш, щ, ц.
2. Буква є пишеться на
позначення звукосполучення [йе] та у суфіксах після приголосних (крім ж, ч,
ш, щ, ц)
3. Буква є пишеться, коли в
українських твірних основах наявне і
4. Російська буква ё
передається буквосполученням йо на початку слова після б, п, в, м, ф, а після
м’якого приголосного – ьо.
5. Буква ё передається буквою
о після ч, щ
6. Апостроф пишеться після б,
п, в, м, ф, г, к, х та р перед я, ю, є, ї
7. М’який знак пишеться після
м’яких [д], [т], [з], [ц], [л], [н]
8. Російська буква и
передається буквою і на початку слова та після приголосних (крім ж, ч, ш, щ,
ц); буквою ї, коли позначає звукосполучення [йі]
|
Кедров, Белич,
Федін,
Лермонтов,
Некрасов;
Гришев, Костишев, Тютчев, Ботев.
Євдокимов, Єршов,
Буєраков,
Гуляєв, Ломтєв, Веденєєв (але Муромцев,
Нехорощев)
Бєляєв, Бєлінський, Бєлов,
Лєсков,
(або білий, ліс)
Йолкін, Воробйова,
Соловйов; Корольов,
Семьоркін,
Тьоркін.
Сущов, Пугачов, Хрущов
Арєф’єв, В’яземський, Григор’єв,
Лук’янов
Дьяконов, Третьяков, Полозьєв,
Ананьїн
Іванов, Коркін;
Воїнов,
Гур’їн, Ільїн, Мар’їн
|
Виконання завдань.
І.Списати речення, вибираючи із дужок потрібні букви.
1. Шевченко з
нетерпінням чекав приїзду Щепк(и,і)на.
2. М(і,и)чур(і,и)н
сидів задумливий і байдужий до вітань.
3. Серед співробітників редакції були Щедр(і,и)н, Сл(є,е)пцов, (Є,
Е)л(і,и)с(є,е)єв, тут з’явився і молодий Писар(є,е)в. 4. Прізвище Кушн(і,и)р походить від
загальної назви кушнір, що відома у всіх мовах східних слов’ян. У «Словарі української
мови» Б. Гр(і,и)ченка слово зафіксоване в значенні людина, яка вичинює овечі
шкури.
ІІ.Написати в алфавітному порядку українською мовою подані прізвища, імена по
батькові видатних людей.
Грибоедов Александр Сергеевич,
Суворов Александр Васильевич, Глинка Михаил Иванович, Васнецов Виктор
Михайлович, Репин Илья Ефимович, Пржевальский Николай Михайлович, Тургенев Иван
Сергеевич.
ІІІ.Повторити тему "Прикметник як самостійна частина мови".
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Тема: Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків - головних героїв повісті "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера"
Сьогодні ми продовжимо роботу над твором Ярослава Стельмаха «Митькозавр з
Юрківки»
Виконати тест
1. Головні герої твору Митько та Сергійко — вже учні
а) п’ятого класу ; б) шостого класу; в) сьомого класу.
2. Яку колекцію вчителька біологію зобов’язала зібрати
школярів улітку?
а) Лікарських трав; б) комах; в) листя дерев.
1. Чому
батьки Сергія вагалися щодо поїздки сина з приятелем до бабусі? Бо вони:
а) боялися відпускати хлопців самих у дорогу;
б) турбувалися про погану поведінку Сергія та Митька під
час подорожі;
в) хотіли, щоб син поїхав у табір відпочинку.
2. Приїхавши
до бабусі, хлопці відчули якесь виття, яке було пов’язане:
а) з коровою; б) військовими тренуваннями; в) музичним
інструментом.
5. Чим хлопці вразили Василя Троша?
а) Міською поведінкою; б) сачками і рюкзаками; в) манерою
спілкування.
6. Кому з героїв твору належить цей опис зовнішності: «У
темних смугастих штанях, вправлених у запилені чоботи, в синьому бувалому в бувальцях
піджаку й кашкеті»?
а) Дядьку Гнату; б) діду Трохиму ; в) незнайомцю.
7. Що побачили хлопці на пагорбі дорогою до озера?
а) Курінь; б) намет із очерету; в) купу сміття.
8. Що цікавого розповів Василь Трош хлопцям про озеро?
Воно:
а) омолоджує людей;
б) містить багато смарагдових сховищ;
в) ховає якусь живу істоту.
9. Почувши цікаву історію від Василя, хлопці вирішили:
а) шукати рідкісних комах;
б) ночувати біля озера і вислідити чудовисько;
в) написати про це до районної газети.
10. Що хотів зробити Митько, побачивши справді якогось
звіра?
а) Втекти від озера; б) сфотографувати; в) стежити за ним
11. Хлопці вирішили вартувати біля озера по черзі, щоб:
а) їх не вкусила змія;
б) чудовисько зненацька не напало на них;
в) Василь Трош не пошуткував над ними.
12. Вранці хлопці виявили:
А) відбитки лап;
б) вкрадені харчі; в) велосипед Василя Троша.
ІІ.
Характеристика
образів Сергія Стеценка і Дмитра Омельчука
Знаючи всю історію, ми можемо скласти характеристики наших головних героїв.
Що ми дізналися про їхні риси характеру та здібності?
Дмитро і Сергій – звичайні школярі-шестикласники.
Риси характеру хлопців:
а) чемність
і доброта;
б) мужність
і винахідливість;
в) повага до
батьків і людей похилого віку;
г)
наполегливість і довіра;
д) на зло
відповідають добром.
Здібності:
а) любов до
книги;
б) прагення
пізнати багато цікавого (допитливість);
в) надання
допомоги тому, хто її потебує;
г) уміння
орієнтуватися в природному довкіллі;
д) мрія про
славу.
·
Якими ви уявляєте наших героїв через кілька років?
·
Чим повчальні образи Сергія і Митька для кожного з вас?
Коментарі
Дописати коментар