Завдання для 9 класу 16.04

Українська мова

Тема:Тренувальні вправи.Розділові знаки у складному реченні з різними видами звязку

Вправа 1. Спишіть речення, ставлячи розділові знаки між компонентами складного речення. Накресліть схеми речень.
1. Острах що він під час блукання загубить свою мрію що вона загине ніким не спізнана охоплював його і стиснувши тремтячі руки він заплющував очі (В.Підмогильний). 2. Хліборобська праця звичайно панує тут все відбувається в ніби неквапливому розміреному ритмі а насправді спішать спішать щоб устигнути щоб із вирощеного ні зернини не втратити бо ж відомо нива раз на рік родить (О. Гончар). 3. Тим часом підкотила чергова хвиля він був певен що встигне відскочити але бризки злетіли цього разу особливо високо й холодний водоспад омив Твердовського з голови до п’ят (Я. Дубинянська). 4. Дика груша облита білим молоком і в тому пахучому білому молоці що стиха піниться бджоли неначе киплять неначе варяться зі струнним оксамитовим гудінням (Є. Гуцало). 5. Батько наш загинув несподівано в перші дні війни ми все ще сподівались що його випустять і ми ще не збагнули що лишились самі коли війна розгорілась насправді (Ю. Покальчук). 6. Обабіч де припікало сонце вже зеленіла тонка квітнева травка і на кущах верби та вільхи прокльовувалась тонка квітнева брость 7. Глянув під машину і похолов на нього сунув плямистий танк той самий що він підірвав чи інший який зумів прибрати підбитого з дороги чи обійти (З тв. В. Шевчука).
Вправа 2. Прочитайте речення, з’ясуйте, зі скількох частин вони складаються. Перепишіть, поставивши необхідні розділові знаки. Встановіть умови, коли розділовий знак не потрібен.
І. 1. Він шукав. Придивлявся до облич що миготіли перед очима ходив довго з вулиці на вулицю і дріж проходила йому по тілу коли візники гукали на нього або дзвоник трамваю несподівано гримів йому коло вуха (В. Підмогильний). 2. І хоч тепер уже лягла утома і борозни прорізали чоло я все ж радий що кожну кому в своїх піснях я напоїв теплом (Д. Фальківський). 3. Щоразу коли погляд ваш зупиняється на пам’ятникові Лесі Українки в Києві чи коли ви зупинитесь в алеї придніпровського парку неминуче мабуть подумається вам є в цих прекрасних образах щось і від неї самої від авторки від натхненної жінки-митця Галини Кальченко (О. Гончар).
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Тема:Тестові завдання за змістом творів Тараса Шевченка

Виконайте завдання у робочих зошитах


Тести за творчістю Т.Шевченка у 9 класі


1. Персонажами поеми Т. Шевченка «Гайдамаки» є

А. 
Іван Вишневецький; Богдан Хмельницький
Б. 
Устим Кармалюк; Олекса Довбуш
В. 
Іван Сірко; Петро Сагайдачний
Г. 
Максим Залізняк; Іван Гонта
Д Прометей, Орел

2. Рядки з поеми Тараса Шевченка «Кавказ» «Слава! Хортам, і гончим, і псарям, і нашим батюшкам царям слава» пройнято
А. 
їдким сарказмом
Б. 
урочистим пафосом
В. 
легкою іронією 
Г. 
вірнопідданськими почуттями до царя 
Д. 
захватом величчю царської особи 

3. Образ Прометея символізує силу й нескореність народу у творі Тараса Шевченка
А. 
«Гайдамаки»
Б. 
«Ісаія. Глава 35»
В. 
« Сон » (« У всякого своя доля...»)
Г. 
«Кавказ»
Д. 
«І мертвим, і живим...»

4.Тарас Шевченко звертається до пам'яті свого загиблого друга Якова де Бальмена, який склав голову «не за Україну, а за її ката», у творі

А. 
«Катерина»
Б. 
«І мертвим, і живим...» 
В. 
«Сон» 
Г. 
«Гайдамаки» 
Д. 
«Кавказ» 

5.Заклик « І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь» є в творі

А. 
«І мертвим. І живим...»
Б. 
«Катерина»
В. 
«До Основ'яненка»
Г. 
«Гайдамаки»
Д. 
«Ісаія. Глава 35»

6. Закликом до українців закінчується твір: «Обніміться ж, брати мої. || Молю вас, благаю!»

А. 
«Сон» («У всякого своя доля») 
Б. 
«Катерина»
В. 
«І мертвим, і живим...» 
Г. 
«Заповіт»
Д. «Наймичка»

7. На плакаті часів Другої світової війни є цитата з твору: «… І вражою злою кров’ю волю окропіте…»

А. 
«Мені однаково»
Б. 
«Катерина»
В. 
«Заповіт»
Г. 
«До Основ’яненка»
Д. 
«Гайдамаки»

8.Установіть відповідність між назвами творів і цитатами з них.

1. "І мертвим, і живим…"
2. "Сон" ("У всякого своя доля" )
3. "До Основ'яненка"
4. "Кавказ"

А. "Оживуть степи, озера, || І не верстовії, || А вольнії, широкії || Скрізь шляхи святії || Простеляться."
Б. "Наша дума, наша пісня|| Не вмре, не загине!"
В. "Учітесь, читайте, || І чужому научайтесь, || Й свого не цурайтесь..."
Г. "Од молдованина до фінна || На всіх язиках все мовчить, || Бо благоденствує!"
Д. "А братія мовчить собі, || Витріщивши очі!"
9. Установіть відповідність між твором та жанром?
А) «Думи мої…»                                 1) балада
Б) «Тополя»                                         2) поема
В) «І мертвим, і живим…»               3) послання
Г) «Назар Стодоля»                           4) повість
Д) «Катерина»                                    5) елегія

10.Установіть відповідність між творами Т. Шевченка і їх героїнями.
1. «Гайдамаки»;                                           а) Цариця;
2. «Лілея»;                                                   б) Пріся;
3. «Великий льох»;                                     в) Дівчина-байстря;
4. «Причинна»;                                           г) Оксана;
5. «Сон» («У всякого своя доля»).           д) Русалка;
е) Катерина.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання для 9 класу 02.04

Завдання для 5 класу 03.04

Завдання для 6 класу