5 клас 15.05

Українська література

Тема:Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки

1.Дати відповіді  на питання  с. 235-236 (усно).
2. Прочитати  с. 236-249.
 Українська мова
Тема: Тренувальні вправи. Розділові знаки в реченнях із прямою мовою
Виконайте завдання в зошиті
11 запитань
Запитання 1
Як об’єднуються частини в реченні з прямою мовою?

варіанти відповідей
 
а) за змістом та інтонаційно
 
 
б) за допомогою сполучників
 
 
в) за змістом
 
 
г) за допомогою розділових знаків
Запитання 2
Пряма мова - це ...

варіанти відповідей
 
а) власне мовлення
 
 
б) частина художнього тексту
 
 
в) чуже мовлення, передане дослівно, без змін
Запитання 3
У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові?

варіанти відповідей
 
а) «Васильку, а йди сюди» — гукнув з подвір’я батько.
 
 
б) «Голубчику, рятуй!» — тут простогнала Щука.
 
 
в) «Чого ти журишся?» — вона спитала тихо.
 
 
г) «Ніщо так не красить людину, як натхнення», — подумала Ярославна.
Запитання 4
У якому реченні припущено помилки у вживанні розділових знаків при прямій мові?

варіанти відповідей
 
а) Ярославна подумала: «Ніщо так не красить людину, як натхнення».
 
 
б) Мудрець наполягав: «Краще слухати, ніж говорити».
 
 
в) І тихо-тихесенько я промовляла: «Сон літньої ночі, мені тебе жаль…»
 
 
г) Струна бринить лагідною луною «Я тут, я завжди тут, я все з тобою»!
Запитання 5
Яка схема відповідає реченню:
«Ой роде наш красний, роде наш прекрасний, не цураймося, признаваймося, — не багацько нас є», — говориться в народній пісні?

варіанти відповідей
 
а) А: «П (?!)».
 
 
б) «П», — а.
 
 
в) «П (?!)» — а.
 
 
г) «П», — а, — «П».
Запитання 6
 У котрому рядку правильно розставлено розділові знаки при прямій мові?
варіанти відповідей
 
а) «Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся», - часто говорив мені дідусь.
 
 
б) Брехун сам собі ворог,- казала наша сусідка.
 
 
в) «А що таке щастя?», - спитав я у матері.
 
 
г) «Разом із правдою ходить кривда, мій любий сину» - промовила мати. 
Запитання 7
Доберіть до поданого речення схему (розділові знаки пропущено):
Лихе слово ранить навчала бабця а добре лікує.
варіанти відповідей
 
а) А: «П».
 
 
б) «П?» - а.
 
 
в) «П», - а.
 
 
г) «П, - а, - п».
Запитання 8
У реченні "Чого зажурився, мій любий козаче?" — питає дівчина вродлива.
слова автора стоять:

варіанти відповідей
 
а) перед прямою мовою
 
 
б) після прямої мови
 
 
в) усередині прямої мови
 
 
г) немає слів автора
Запитання 9
 У котрому рядку записано речення з прямою мовою? (Розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей
 
а) У народі говорили, що хліб – всьому голова.
 
 
б) Як хліб на столі, не болить голова так лагідно й тихо сказала бабуся.
 
 
в) Мама попросила сина, щоб допоміг скопати грядку.
 
 
г) Дитина спитала у батька, чому у нього сумні очі.
Запитання 10
Правильно розставлені розділові знаки в реченні:

варіанти відповідей
 
а) „Ну, з богом!”, – сказав дядько Тихін.
 
 
б) Поет підвівся з крісла й урочисто відповів: „моя перша вчителька.”
 
 
в) В Україні кажуть: „Веселка воду п’є.”
 
 
г) „От би Ніні це побачити, от би вона зраділа”, – пурхнула в моїй голові думка.
Запитання 11
Укажіть речення з пунктуаційною помилкою при прямій мові:

варіанти відповідей
 
А. Дівчина грайливо запитала: «А може, вона справді лісова мавка?»
 
 
Б. «Не проводжайте мене» - Попросила дівчина рідних.
 
 
В. «Михайлику, хочеш побачити диво? – питає мене дядько Себастіян»
 
 
Г. Казав пан:«Кожух дам».

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання для 9 класу 02.04

Завдання для 5 класу 03.04

Завдання для 6 класу