6 клас 13.04


Українська література
Тема: Павло Глазовий. Гуморески


Матеріал до уроку:
2). «Заморські гості»,»Похвала», «Кухлик». Основні ідеї, художні особливості гуморесок.
Матеріал до теми:
Завдання: 1). Прослухавши гуморески, навчіться правильно їх читати.
 Зарубіжна література

Тема: Моральні цінності, що утверджуються в романі М.Енде "Джим Гудзик і машиніст Лукас"
Завдання № 1. Вправа «Відгадайте країну чи місцевість за її описом» (за аналогією попереднього завдання)
1. «Вона була геть крихітна, особливо коли порівнювати її з іншими країнами та континентами... На її теренах умістилося б хіба дві наших кімнати, проте на весь край здіймалась одна гора з двома вершинами, однією високою й однією трішки нижчою. Навколо гори звивалися різні дороги з маленькими мостами»
2. «Зроду він не бачив такої краси... Там були дивовижні дерева й квіти, які мінилися небаченими барвами і вражали химерними формами, проте, як це не дивно, всі вони, здається, були прозорі, мов якісь вітражі... де-не-де зміїлися річки, над якими вигиналися вишукані, тоненькі містки з порцеляни. Деякі з містків мали чудернацькі дашки, на яких висіли тисячі маленьких срібних дзвоників, виблискуючи у вранішньому світлі...»
3. «... непрохідні джунглі, де росли строкаті скляні дерева, зміїлися ліани й вабили око екзотичні квіти. Крізь прозорі дерева прозирали сонми дивовижних тварин... Тут, наприклад, пурхали гігантські метелики завбільшки з широку парасольку від сонця.»
4. «Усі гори, як одна, були в червоно-білу смужку, тільки в кожної з них ці смужки йшли по-своєму – в однієї вздовж, в іншої поперек, у третьої - по діагоналі, або на хвилястий штиб, або зигзагом; траплялися серед них картаті або й ще вкриті геть химерними візерунками»
5. «Все тут було кам’яне: знизу - суцільний червоний камінь, гладкий, як асфальт, згори – нависають неприступні скелі, крізь які не проб’ється жоден сонячний промінь, а в самісінькому кінці ... світиться призахідне сонце, офарблюючи пурпуром потріскані кам’яні стіни»
6. «Навкруги самий пісок, камені й галька. Десь на крайнебі на тлі сутінкового неба чорнів силует гігантського кактуса, відростки якого здалеку нагадували п’ятірню...»
7. «... дорога доведе вас до величезної брами... Тут найтемніше місце, навіть у ясні сонячні дні ... тут панує суцільна пітьма»
Завдання № 2. Відновіть хронологічну послідовність подій, описаних у творі. В зошиті записуєте цифри, що відповідають події, наприклад: Послідовність подій:  3, 5, 1, 7, 8…
  1. Знайомство з недогадійською школою;
  2. Зустріч із ніби-велетнем;
  3. Перевтілення Емми;
  4. Таємнича посилка;
  5. Плавучий острів;
  6. Знайомство із Фін Поном;
  7. Заручини Джима із ЛІ Ши;
  8. Джим дізнається правду про своє минуле;
  9. Лукас і Джим покидають Усландію;
  10. Дивна країна Мандала;
  11. Принцеса розповідає свою історію.
Завдання № 3. Познайомтесь, що викриває М. Енде у творі.
   Роман М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» у казковій формі ознайомлює читачів із реальними явищами та стосунками. Поєднання дійсності й казковості виявляється в композиції, сюжеті, персонажах, художньому часі та просторі. Вигадані країни та незвичайні герої (паротяжиха Емма, невелетні, дракониха) є своєрідним віддзеркаленням навколишнього світу, його особливостей і закономірностей, географії та історії. Фантастичний світ твору М. Енде не лише зачаровує своєю незвичайністю, а й поглиблює наші уявлення про реальність.
   Вигадані країни порівнюються з Німеччиною, Африкою, Китаєм, митець зазначає їх географічні координати, описує державний устрій, політику, транспорт, освіту тощо. У такий казково-фантастичний спосіб автор спонукає юних читачів не уникати проблем дійсності, замислитися над тим, у якому світі вони живуть.
   Персонажі роману М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас», хоча й мешкають у фантастичних країнах і беруть участь у неймовірних пригодах, насправді дуже схожі на звичайних людей, їм притаманні людські якості (життєрадісність, цілеспрямованість, відкритість, доброзичливість, допитливість, прагнення до кращого) та живі яскраві характери.
   У творі утверджуються моральні цінності — дружба, взаємодопомога, повага до інших, любов до батьківщини, кохання. А ще в романі осмислюються поняття добро і зло, життя і смерть, милосердя і байдужість.
Завдання № 4. Перегляньте художній фільм за твором «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (за бажанням)

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання для 9 класу 02.04

Завдання для 5 класу 03.04

Завдання для 6 класу