6 клас 25.05
Українська мова
Тема: Повторення вивченого з теми "Лексикологія", "Фразеологія"
Пригадайте:
Тема: Повторення вивченого з теми "Лексикологія", "Фразеологія"
Пригадайте:
1.
Що вивчає лексикологія?
2.
Що таке лексика?
3.
На які групи поділяється лексика
української мови з погляду її походження?
4.
Що таке незапозичені слова? На які
групи вони поділяються?
5.
Що таке запозичені слова (слова
іншомовного походження)? Для чого нам потрібно вміти користуватися словником
іншомовних слів?
6. Що таке активна лексика української мови?
7. Які слова належать
до активної лексики?
8. Що таке пасивна лексика?
9. Які слова належать до пасивної лексики?
10.
Що таке історизми (архаїзми, неологізми)?
На які групи
поділяються слова за сферою вживання?
Загальновживані та діалектні слова
записати у дві колонки.
Вітер, легіт; легінь, парубок; печаль, туск; говорити,
гуторити; пательня, сковорода; капелюх, крисаня; бордзо, швидко; джерга,
ковдра; дядько, стрий; відьма, мальфівниця; рантух, хустина; кобівка, кошик;
жарти, фіґлі.
Записати фразеологізми. Пояснити їхнє
значення. 2-3 фразеологізми ввести письмово до самостійно складених речень.
Точити теревені; бити байдики; мокрим рядном накрити; у
сірка очей позичати; побити горшки; гнути кирпу; задніх пасти; передати куті
меду; залити сала за шкуру.
ТЕСТИ
1. Лексикологія
вивчає:
а) граматичне
значення слів та словозміну;
б) лексичне значення і вживання слів;
в) слова як
частини мови.
2. Визначте, яке слово не належить до власне
українських слів, а є запозиченим.
1. Авантюрний. 2. Бентежний. 3. Вибагливий. 4. Вродливий.
3. З’ясуйте, в якому реченні вжито діалектизми.
1. Осінь. Вечора огні. Синь і синь
навколо…
2.
Очі помутніли, а чоло його подобало на скаламучену криничку при дорозі.
3. Уже світає. Біла смуга лягла над
обрієм.
4. У нього очі, наче волошки в житі.
4. Визначте серед поданих загальновживаних слів
таке, що належить до професійних.
1. Багаття. 2. Віз.
3. Вітрильник. 4. Натюрморт.
5.
Вкажіть серед поданих слів застаріле.
1. Смугастий. 2.
Строкатий. 3. Хорунжий. 4. Чепурний.
6. Визначте, яке з поданих слів є неологізмом.
1. Байрак. 2. Жоржина.
3. Обрій. 4. Програміст.
7. Серед поданих слів визначте стилістично
забарвлене слово.
1. Бабахнути. 2. Відгукнутися. 3. Назвати.
4. Хизуватися.
8.
Серед поданих словосполучень укажіть фразеологізм.
1. Блакитноока дівчина.
2. Давати гостинець. 3. Давати перцю. 4. Сушити білизну.
9. Вкажіть лексичний синонім до фразеологізму підкидати хмизу в жар.
1. Підкорити. 2.
Підлещуватися. 3. Підростати. 4.
Підсилювати.
10. У якому рядку всі слова власне українські?
1.
Вареники, дівчина, квітка, перемога.
2. Вогонь, ґринджоли, життя, земля.
3. Вода, ім’я, коза, праска.
4. День, Іван, кіно, півень.
11. У якому рядку всі слова є загальновживаними?
1. Бароко, епос, плай, романтизм.
2. Батько, гіпотенуза, ґаздиня, місяць.
3. Брат, дерево, небо, рік.
4. Готика, муза, полонина, фортуна.
12. У якому рядку всі слова є застарілими?
1. Вихователь, кожух, лікар, людина.
2. Вуйко, граф, король, рало.
3. Гайдамаки, князь, писар, сап’янці.
4. Губернатор, казка, мер, мрія.
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Тема:Позакласне читання. Твори сучасних українських гумористів
Прочитати гуморески П. Глазового, які не вивчались на уроці.
Коментарі
Дописати коментар