7 клас 15.01

 Українська мова

Тема: Розвиток мовлення. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу в офіційно-діловому стилі

Повторити відомості про офіційно-діловий стиль

Офіційно-діловий стиль
Роль офіційно-ділового стилю – забезпечення ділового спілкування між державами, установами, організаціями, членами суспільства. Стиль обслуговує законодавство, адміністративно-господарську діяльність та інші ділянки життя суспільства, пов'язані з діловодством, звітністю та документацією. У писемній формі діловий стиль використовується при оформленні документів. В усній формі він виявляється під час проведення зборів, нарад, засідань.

  Для ділового стилю характерні такі ознаки:
- вживання готових усталених форм та мовних зворотів;
- точність, ясність, логічність та стислість у викладенні думок;
- вживання слів тільки у прямому значенні;
- спеціальна термінологія;
- відсутність індивідуальної манери викладу та емоційно забарвленої лексики.

Звіт – це документ про виконання певної роботи, завдань, доручень тощо. 
У звіті повідомляють про роботу окремої людини чи діяльність колективу, організації за певний проміжок часу. 
Звіт може бути усний чи письмовий, оформлений у вигляді тексту або цифрових даних.


Зразки звітів

ЗВІТ
старости 7  класу Перебийніс Л.
про стан зберігання підручників
учнями 7 класу школи № 2 м. Нової Каховки
 З 1 по 15 січня 2019 року були перевірені підручники 7 класу.
Мета перевірки: визначити стан зберігання підручників учнями 7 класу.
Перевіркою встановлено, що більшість учнів зберігають підручники у гарному стані. Підручники обгорнуті, немає ніяких поміток. Краще за всіх зберігають підручники учні: Мартиник Т., Іванова Т., Уманець Н.
Перевіркою зафіксовані також факти неохайного використання підручників: м’яті сторінки підручників Петрової Р, Скариніної В., зроблені позначки в підручниках Жгуна О., Зайцевої А.
Пропозиції:
1. Не видавати підручники учням, які несумлінно ставляться до їх зберігання.
2. Розробити систему стягнень за неохайне використання підручників.

 15 січня 2019 р.                                                                                      Підпис



ЗВІТ
класного керівника 8 класу Мельниченко О. В.
про екскурсію учнів школи до краєзнавчого музею міста
17 січня 2019 р. учні 7 класу (25 осіб) перебували на екскурсії у краєзнавчому музеї міста.
Мета проведення екскурсії — прослухати лекцію «Наше місто у роки Великої Вітчизняної війни», переглянути виставкові зали.
Лекція для учнів була змістовною, цікавою. Діти мали змогу протягом двох годин роздивитися всі експонати виставкового залу, присвяченого Великій Вітчизняній війні.
Пропозиції:
1. На уроках історії провести бесіду з учнями, перевірити засвоєння матеріалу.
2. На уроці української мови скласти письмовий звіт про екскурсію.

17 січня 2019 р.                                                                                      Підпис


Картинки по запросу домашнє завдання фото
    
Завдання:( на чернетках) за зразком складіть і запишіть звіт про виконання якоїсь роботи ( чергування учнів у класі, проведення благодійної акції, участь у позакласних заходах ) або звіт про діяльність колективу.










УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

Тема:"Климко". Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних
Дочитайте повість. Виконайте подані нижче завдання

 За поданими висловленнями з’ясувати, хто з героїв твору про кого виявляє турботу.

1. «Ти ж там хазяйнуй, … . А вночі спи і не бійся … . Вночі воно все так, як і вдень, тільки й того, що поночі» 

2. Туди … біжіть! – закричав він, повертаючи рукою праворуч від себе. – Туди! Там балка!» 

 3. «… житимемо втрьох, будеш нам за рідного сина… В школу тебе оддамо…» 

4. «Не треба вам нічого промінювати, а переходьте … переходьте жити до нас. Ми вам помагати будемо, маленьку глядітимемо…» 

5. «Не треба… Носи собі, раз уже ти земляк…»

6. «… вчепився … в другу руку і закричав: «Пустіть її! Це моя сестра! Сестра моя, чуєте? Вона мені за матір!!!» 

7. «Не треба мені грошей … Я тобі й так насиплю з півпуда, а той більше, скільки донесеш» 

8. «Лежи, лежи … Куди ж ти підеш отакий-о немічний. Підчинишся трохи, тоді й підеш»

9. «Листя палять … Треба ж роботу якусь зробити … , а то тільки набалакав: і те зроблю, і те…»

10. «Тільки накинь зараз на себе старе шмаття якесь або хусткою великою запнися, щоб ні лиця, ні очей не видно було»

 

Мораль- система поглядів і уявлень, норм і оцінок, які регулюють поведінку людини.

Етика – наука про мораль, її походження, розвиток і роль у суспільному та особистому житті людини.

Урок – висновок, логічний підсумок чого-небудь, що має значення в майбутньому.

Доброта -  чутливе, дружнє ставлення до людей.

Чуйність - уважність і сердечне ставлення до людей.

Турбота – увага до потреб когось або чогось.

                                


Найвища наука життя- мудрість,

                                 а найвища мудрість- бути добрим.

                                                                       Гр. Тютюнник

Запитання

Які морально-етичні проблеми порушені в повісті?


1. Герої багатьох творів Г. Тютюнника – діти, але це не означає, що вони писалися спеціально для дітей. Душа митця була дуже схожою на дитячу, його власні почуття і переживання світу суголосні з переживанням дитини, чистого, довірливого, ще не зіпсованого створіння. 
Власне вся творчість Г. Тютюнника тримається на вічних загальнолюдських цінностях, що наповнюються пронизливим світлом, найменші закутки людських душ, блукальців, як і він сам, відчужених дітей від величезного, але все ж таки прекрасного світу. 
Читаючи твір Г. Тютюнника «Климко», кожен із вас, я сподіваюсь, замислився над тим, як складно жилося дітям під час Другої світової війни. 



Дайте відповіді запитаннями:(усно)

   - Яким, на вашу думку, було дитинство Климка? Свою думку вмотивуйте.

    - Через що він залишився самотнім?

    -  Яким постає перед читачем Климко?

    -  Що змусило хлопця вирушити в дорогу? Чи була вона небезпечною?

    -  Як хлопцю довелося виживати в дорозі? 

     - Хто з героїв повісті оточений найбільшою увагою героїв повісті?

     - А що у Климкові вам сподобалося найбільше?

     - Який вчинок головного героя є найблагороднішим?

     - Вчинок якого персонажа ви вважаєте найпідлішим?

     - Чому автор дав твору таку назву?

     - А знаєте, що означає це імя?

     Климко – добрий, допитливий, до лідерства не прагне, чесний, розважливий, терплячий.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання для 9 класу 02.04

Завдання для 5 класу 03.04

Завдання для 6 класу