7 клас 30.03




Тема: Марина Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських"

            Ми ознайомилися із  повістю М. Павленко із загадковою назвою «Русалонька із 7-В…». Пригадайте, від чийого імені ведеться оповідь у творі?

             Стисло перекажіть сюжет повісті від першої особи.

Бесіда за розділами 1-9.

·         Як звуть головну героїню твору?

·         До якої важливої події готувались у родині Софійки?

·         Без чого у родині дівчинки неможливо було виходити заміж?

·         Розкажіть про дивну бабусю – сусідку.

·         Назвіть друзів та однокласників Софійки.

·         Що сталося з коралями, які дали поносити Софійці?

·         Розкажіть історію про світлину тітоньки з Валентином. Як її дізналася Софія?

  Складання таблиці «Часові площини в повісті».

Отже, Софія подорожувала у часі. Давайте  визначимо, які події із якого часу у творі. (у зошит)

 

Часові площини в повісті «Русалонька із 7-В…»

Час теперішній

Час минулий

Майбутній

Розповідь про Софійку, її батьків та однолітків.

Розповідь про давно минулі часи (розпочинається з 1810 р.)

Зустріч із Сашком і Вадимом у кафе


           
Зважаючи на вище сказане, визначте, події повісті реальні чи вигадані?

            - Чи можемо ми стверджувати, що це повість? Адже ми зазначили, що у творі багато вигадки? Можливо, це казка? Для оформлення думки складемо ґроно «Повість» і «Казка», зазначивши ознаки обох жанрів, що наявні у творі.

ПОВІСТЬ

  • Прозовий твір
  • Невеликий за обсягом
  • Однолінійний сюжет
  • Одна чи кілька подій із життя героїв
  • Дві часові площини

КАЗКА

  • Переважно прозове оповідання
  • Вигадана історія
  • Має зачин, основну частину, кінцівку
  • Наявність дива, фантастики, вимислу

 

            Так, наявні ознаки обох жанрів. Що ж це за твір «повість-казка»? (запис у зошити)

Доведіть, що «Русалонька із 7-В…» – повість-казка. 

Продовжимо працювати над розумінням змісту повісті.

·         Чарівні предмети, про які ви прочитали в цих розділах…

·         Слово, за допомогою якого можна було повернутись із подорожі в минуле…

·         Дівчинка вирішила врятувати Вадима від …

·         Щоб потрапити у минуле, потрібно було …

·         Чоловіка з виколотими на фото очима звали….

·         Софійка для розгадки таємниці побувала у місті…

·         Події у творі відбуваються у паралельних …

          Бесіда.

            - Який чарівний предмет допомагає дівчинці переміщатися в часі і просторі(розділ 6)?

            - У 5 розділі розповідається про те, що весілля Сніжани не відбудеться. Чому?

            - Що нового дізналася Софійка у Києві? Чим вона не дуже-то і здивувала тітоньку Сніжану?

            - Багато подій, що відбувалися в минулому, певним чином пов’язані із будинком, у якому проживає родина Софійки. Чому(розділ 52)?

            - Розділ «Крадіжка» розповідає про те, як стара шовковиця врятувала життя Катерині й Семенові і аж через 50 років повернула спокій у квартиру Софійчиних сусідів. Як це сталося?

            - В якому розділі розповідається про примирення Вадимових батьків і їх повернення як і дідуся Толі, додому.Що означає те, що всі кулаківські сходяться додому??

            - У всіх попередніх розділах розповідається про подорожі героїні в часі в минуле. І тільки розділ 60(«Ще одна таємниця шафи») дозволяє нам заглянути у майбутнє і дізнатися, що чекає на героїню через декілька років. Що цікавого дізналися ви із цього розділу?

  Літературна гра «Впізнай героя за цитатою».

·         «Не я краду – прокляття моє краде»

·         «Мамо, мені снилося…Тато покинув маленького хлопчика і одружується з іншою!...»

·         «Тепер усі в мене отут! – показує великого кулака. І регоче…»

·         «Де тобі втямити! У тебе, либонь, таких бісових предків не було…» 

·         «Ну, це ваші гімназійні штучки! Вчать усяких там наголосів!...»

·         «Поноси, поки я добра! Але на весілля…» 

1. Підсумкова бесіда.Отже, давайте підсумуємо сьогоднішню роботу.

  • У чому трагедія роду Кулаківських?
  • Лише родове прокляття є причиною усіх нещасть Кулаківських?

    Письменниця хоче, щоб ми вірили в добрі чудеса, в те, що навіть привиди бувають добрими, іноді й вони потребують нашої допомоги; що людина, навіть маленька, може змінити світ на краще; що старовинні бабусині коралі в добрих руках  обов’язково  допоможуть виправити чужі помилки, повести людину зовсім іншим шляхом: змінять світ на краще. Тож давайте всі вірити в чудо і завжди намагатися виправити ситуацію на краще.

V. Домашнє завдання

  Прочитати 15-25 розділи, переказувати і коментувати їх.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Завдання для 5 класу 03.04

Завдання для 9 класу 02.04

Завдання для 6 класу